Uitgerust verder

31 juli 2014 - Paquera, Costa Rica

Heerlijk, drie dagen aan het strand, niks doen, gewoon boeken lezen en af en toe een duik in zee (pacific ocean). Tussen de middag je laten bedienen met de heerlijkste hapjes, biertje om 15.00 uur tijdens het app contact met het thuisfront en daarna verder in je boek. ' s avonds op zoek naar een restaurant en daarna weer het bed in.  Niets te melden en dus ook maar geen reisverslagen schrijven.

Vandaag hadden wij gepland op naar de punt van het Schiereiland Peninsula de Nicoya te gaan. De navigatie gaf  aan dat wij om ca 1400 uur zouden arriveren. Het is nu 19.30 uur en we zijn net binnen. Wij wisten dat de wegen slecht konden zijn in Costa Rica, maar zo slecht als vandaag hadden wij nog niet eerder meegemaakt. Chenny gaf overigens aan dat ik bijna net zo hard reed op de onverharde wegen dan op de verharde wegen. Ik kon mij dit niet voorstellen, maar realiseerde mij dat ik vanaf de verharde wegen veel meer van het uitzicht kon genieten, en dat was weer prachtig en dan ga je automatisch langzamer rijden. Wij hebben wat foto's gemaakt van de wegen hier om een indruk te geven. Enkele malen hield  de weg zomaar op te bestaan en verdween de weg in een rivier. Bij de eerste keer kijk je wat vreemd. Er stond een auto stil met Costa Ricanen die niet verder durfden, jij eerst maar zeiden ze tegen ons. Chenny ging de diepte verkennen en volgens ons moest het wel lukken. Het water kwam tot dik boven de drempels. Gas geven, stil gaan staan was geen optie. We bereikten de overkant en vonden de weg daar weer terug. Vandaag hebben wij een drietal van dit soort wadi's meegemaakt. Gaf wel een kick vandaag. Maar na dik 7 uur rijden hadden wij het wel gezien en besloten wij iedere cabine of hotel aan te doen.

Wij zitten nu in the middle of nowhere, zou niet weten in welke plaats we zitten, maar we hebben een schone cabine met wifi en airco. Onderweg wat drinken en pinda's gekocht. Chenny heeft de tv even aan, ik ga zo weer verder met mijn boek.

Morgen was de planning om met een boot de pacificatie op te gaan om walvissen te spotten, maar einde van de dag moeten wij ook in San José zijn. Morgenvroeg maar even navragen of dit kwa tijd allemaal kan.

Zaterdag staat gepland voor shoppen, de jarigen, het thuisfront en natuurlijk weer lokaal biertje voor Bert zijn verzameling.

1. Hilda:
    1 augustus 2014
    Wat een survival tour, echt iets voor jullie samen.. Ik was op het dak gaan zitten denk ik. Hoop dat jullie nog tijd hebben om de walvissen te spotten dat hebben we in sri lanka misgelopen.. Niet teveel inkopen doen hoor of het moet al voor jullie zelf zijn. Alhoewel ahum... Kadootjes altijd fijn
  2. Hilda:
  3. Jacob:
    1 augustus 2014
    Avonturier! denk dat een uitgave, een boekje over de belevenissen van jullie op Costa met wat foto's erbij van Chenny een kadootje wordt. Voor jullie samen. Hoef je niet eens te kopen. Uiteraard kan ik een rol spelen in de uitgifte, zodat het boek een bestseller wordt, verdelen we de renev.. en is er opnieuw een win-win situatie gecreëerd. Wat zo'n vakantie al niet op kan leveren!!! Lieve groet, Jacob.