Zon

27 juli 2014 - Sámara, Costa Rica

Eindelijk een dag zonder regen. Vanmorgen bij het vertrek vanuit Monteverde regende het nog maar hoe verder we richting het westen gingen, hoe meer de lucht opklaarde en zowaar ZON!

De reis naar Samara   ging voorspoedig, 1 break om naar het toilet te gaan en een colaatje te kopen. De tocht naar het zuiden is verkort door een brug dat is aangerecht naar het Schiereiland. Deze brug is in 2003 bekostigd door Thaiwan. Deze brug  was er niet gekomen als dit bekostigd moest worden door Costa Rica, (aldus Lonely Planet ) Niet een erg rijk land door het gebrek aan grondstoffen. Het is me niet duidelijk geworden waarom Thaiwan deze brug mede financierde.

Aangekomen in Samara ontwaakt voor ons een hele andere wereld, een wereld van strand, terrasjes aan de zee en enkele hotels (het aantal hotels valt ons tegen). Wij zitten in het laagseizoen en dit betekend dat veel accomodaties nog wel ruimte hebben en dat we kunnen onderhandelen. Op onze zoektocht hebben wij 3 onderkomens geselecteerd  en bij de mooiste, direct aan het strand zijn we de onderhandelingen gestart. We hebben 15 dollar van de prijs kunnen afhalen en zitten hier op het mooiste ( en voor ons het duurste plekje van de vakantie) voor 45 dollar per nacht. (= 33,50 euro) niet gek zeiden we tegen elkaar.

Het is nu 18.30 uur. Het is al donker geworden. We zitten nog op het terras, horen de zee en de muziek aan de bar en genieten volop. Chenny leest een boek, ik werk aan mijn logboek. De natuur, regenwoud  en bergen zijn prachtig maar ook de zee blijft ons trekken. Morgen maar plannen maken voor de komende 3 dagen, want we hebben hier 4 nachten geboekt. Chenny wil wel board surfen, zelf wil ik graag duiken en je kan hier ook hier weer met een paard de bergen in (dejavu Domunicaanse Republiek Jacob!!)

Ik kan jullie allen Costa Roca aanraden, een pracht land, goed te bereizen(ondanks de vele onverharde wegen) met heel veel activiteitenen en niet te warm. Een min puntje.....het ligt dicht bij de USA, je krijgt de Amerikaanse vakantiegangers erbij kado.

1. Jacob:
    28 juli 2014
    broertje, dat was toch wel even heel gezellig geweest
    even de bergen in om dan even af te duiken
    helemaal voor dat geld
    zou de gemeente Bedum een potje hebben voor minima die ook heel graag eens ee dergelijke vakantie willen ondernemen?
  2. Yke:
    28 juli 2014
    Prachtige verhalen. Een mooie belevenis zo samen met je dochter. Nog veel plezier gewenst met hopelijk wat mooier weer. Groetjes Yke.